FAQ
Betaling
Hoe kan ik betalen bij Drankerij?
Je kunt je bestelling in de webshop direct afrekenen met iDeal, PayPal of Bancontact.
In de winkel werken we met pin only.
Levering
Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?
Verzending via PostNL:
Op woensdag en vrijdag gaan we aan de slag met de post. Alle orders die die dagen vóór 14:00 binnen zijn, gaan diezelfde dag nog met de post mee. Orders die hierna worden geplaatst zijn afhankelijk of de postbode als is geweest.
De levertijd is gemiddeld 1-3 werkdagen, afhankelijk PostNL. In de praktijk wordt er vaak de volgende werkdag geleverd.
Is er een product niet voorradig van je bestelling of is er iets anders aan de hand? Dan nemen we as soon as possible contact met je op om een oplossing te bespreken. De levertijd is dan mogelijk wat langer.
Wil je je order op een specifieke dag ontvangen? Dat kan! Zet je voorkeur in het opmerkingenveld bij het plaatsen van je bestelling en we houden er rekening mee.
Afhaal in de Drankerij
Als je order klaar staat om opgehaald te worden, ontvang je van ons een ‘Ready for Pick-Up’ bericht. Afhalen kan op alle dagen dat de winkel open is tijdens openingstijden. Vaak staat je order dezelfde dag al klaar.
Ik heb per ongeluk de verkeerde bezorging-keus gemaakt bij het afrekenen, wat nu?
Laat dit ons zo snel mogelijk weten, dan kijken we of we je bestelling nog aan kunnen passen. Zo niet, dan nemen we contact met je op om samen een passende oplossing te vinden.
Mail: info@drankerij.nl
Telefoon: 020 370 77 50
Hoeveel kost bezorging bij jullie?
Bezorging via PostNL
Voor orders < €65,- zijn de verzendkosten €9,95
Voor orders > €65,- zijn de verzenkosten gratis
Afhalen in de Drankerij
Afhalen in de Drankerij is voor alle orders gratis.
Krijg ik het krat zelf meegeleverd bij bezorging?
Bij verzending via PostNL niet.
Bij afhaal in de Drankerij wel.
Ik heb alcohol besteld, wordt mijn leeftijd gecheckt bij levering/afhaal?
Vanaf 1 juli treedt de nieuwe Alcoholwet in werking. Bij online aankoop van alcoholische dranken moet je bij ontvangst aan de deur bewijzen dat je 18 jaar of ouder bent. In dat geval kan onze bezorger je vragen om je te identificeren aan de deur.
In de Drankerij kan je ook om legitimatie gevraagd worden.
Ik woon in België, kan ik ook bij jullie bestellen?
Helaas! We leveren op dit moment (nog) niet aan onze favoriete zuiderburen.
Statiegeld
Hoe zit het met statiegeld op dranken?
Alle prijzen op onze site zijn prijzen zonder statiegeld. Dat doen we bewust, om zo transparant mogelijk te zijn over hoeveel de drank zelf nou eigenlijk kost. Bij het afrekenen wordt het statiegeld toegevoegd aan het totaal.
Bij de Drankerij (red. en in Nederland) is er een onderscheid te maken tussen statiegeld op flessen en blikken.
Sommige flessen - en de kratten waarin ze zitten - bevatten statiegeld. Dit zijn voornamelijk (fris)dranken en bieren uit het buitenland. Binnen Nederland wordt er op glazen flessen eigenlijk weinig statiegeld meer geheven. Of dat iets goeds is? Tsja.. het is in ieder geval een kostbaar systeem voor kleine merken.
Op welke dranken zit statiegeld?
Op deze flessen (en bijbehorende kratten) die we verkopen zit statiegeld, en kan je dus ook bij ons inleveren:
- Afri Cola
- Almdudler
- Aqua Monaco
- Club-Mate
- fritz-kola
- Proviant
- Saison Dupont
- Orval
Voor de blikken geldt: alle blikken waar een statiegeld-logo op staat hebben statiegeld. Inleveren kan je niet bij de Drankerij, maar daarover verderop meer.
Hoe retourneer ik mijn statiegeld-flesjes en/of blikjes?
Flessen en kratten kan je op beide locaties van de Drankerij inleveren:
Drankerij - Oost : Pretoriusstraa 1, Amsterdam-Oost
Drankerij - de Pijp : van der Helstplein 13h, Amsterdam-Zuid
Blikken kan je niet bij de Drankerij inleveren. Maar gelukkig kan je alle blikken met een statiegeldlogo inleveren in de automaten die bij de grote jongens (supermarkten) staan. Is dat effe handig!
Hoe krijg ik mijn statiegeld retour?
Bij het retouren in de Drankerij krijg je je statiegeld digitaal retour via het pinapparaat.
Ik woon niet dichtbij de Drankerij. Wat doe ik nu met mijn statiegeld-flesjes?
Ja, dat is soms wat lastig. Doordat voor glazen flessen niet een landelijk dekkend systeem bestaat, kan je die alleen inleveren op de plekken die de dranken ook verkopen.
Voor sommige dranken zijn er hier en daar in het land wel plekken te vinden, maar voor andere dranken die we voeren helaas nog niet echt.
Bekijk het zo: misschien een mooi excuus om een tripje naar de Drankerij te maken. Het is het waard, geloof ons :)
Assortiment
Ingrediënten, allergieën, alcohol etc.
Heb je vragen over bepaalde producten? Stuur dan een mailtje naar info@drankerij.nl, stuur ons een DM op Instagram óf stel je vraag via ons contactformulier op de website, we helpen je graag verder.
Een product dat ik wil bestellen is niet voorradig, komt deze nog terug?
Grote kans, ja! We krijgen wekelijks nieuwe voorraden binnen. Als producten niet meer terug komen, halen we ze van de website af.
Heb je specifieke vragen over een product? Shoot us a message!
Ik wil (een deel) van mijn aankoop retourneren, kan dat?
Wanneer je per ongeluk het verkeerde besteld hebt, stuur ons dan een mailtje naar info@drankerij.nl. Onaangebroken producten die al bezorgd zijn, kunnen op eigen kosten omgeruild worden voor de juiste. Aangebroken producten kunnen wij niet retour nemen, dus omruilen zal helaas niet gaan. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat de dranken heelhuids en onbeschadigd bij ons retour komen.
Ik heb zelf een product en wil deze bij jullie in het assortiment krijgen, kan dat?
Wie weet! We zijn altijd op zoek naar toffe nieuwe producten.
Stuur een mailtje naar info@drankerij.nl met zo veel mogelijk informatie, socials, de hele rambam, zodat we direct een goed beeld kunnen krijgen van jouw product. We nemen daarna, bij interesse, tzt contact met je op.
Zakelijk
Leveren jullie ook zakelijk?
Ja hoor! Business with pleasure - de Drankerij is van de partij! Een koelkast of tafel vol kleurrijke, bewuste drankjes in jouw relatiegeschenk, showroom, op jouw evenement of werkplek? Lees hier meer over de mogelijkheden, of stuur ons een mailtje op info@drankerij.nl.
Vacatures
Ik wil bij jullie komen werken, kan dat?
Wie weet! Check hier de pagina voor de momenteel openstaande vacatures bij de Drankerij.
Overig
Ik wil jullie drankjes best eens proeven, zonder gelijk een bestelling te plaatsen. Waar kan ik dit doen?
Hoewel nieuwe dingen uitproberen iets goeds is – vinden wij, wil je soms eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt, dat vinden we best begrijpelijk. Vandaar dat we de Drankerij hebben geopend! Een winkel als geen ander, waar alle dranken van de site (en méér) staan uitgestald. Kan je gewoon per flesje kopen.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook een heleboel leuke plekken in Amsterdam (en in de rest van Nederland) waar je een deel van ons assortiment kunt proberen. Benieuwd naar welke zaken dat bij jou in de buurt zijn? Let us know, en we geven je alle tips die je nodig hebt.
Ik heb een klacht, wat nu?
De klachtenprocedure bij de Drankerij is eigenlijk heel simpel: let us know!
We horen graag van je via info@drankerij.nl, waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met onze winkel opnemen. Daar zijn we tijdens openingstijden bereikbaar op 020 370 77 50.