Verzending, Statiegeld & Retouren
Verzending
Hoe werkt verzending bij jullie?
In heel Nederland kan je onze dranken geleverd krijgen. Dit doen we samen met onze vrienden van PostNL.
-
Verzending via PostNL: Met bestellingen via de post gaan we op dinsdag, woensdag en vrijdag aan de slag, mits je vóór 14:00 die dag hebt besteld. Na dit tijdstip kan het zijn dat de post als is opgehaald, en hij dus pas de volgende keer mee kan. De levertijd is gemiddeld 1-3 werkdagen, afhankelijk PostNL. In de praktijk wordt er vaak de volgende (werk)dag geleverd.
Is er een product niet voorradig van je bestelling of is er iets anders aan de hand? Dan nemen we as soon as possible contact met je op om een oplossing te bespreken. De levertijd is dan mogelijk wat langer.
-
Afhaal in de Drankerij: Als je order klaar staat om opgehaald te worden, ontvang je van ons een ‘Ready for Pick-Up’ bericht. Afhalen kan op alle dagen dat de winkel open is tijdens openingstijden.
Wil je je bestelling niet gelijk ontvangen? Dat kan! Let us know in the comments, en we versturen je pakket later.
Ik heb per ongeluk de verkeerde bezorging-keus gemaakt bij het afrekenen, wat nu?
Laat dit ons zo snel mogelijk weten, dan kijken we of we je bestelling nog aan kunnen passen. Zo niet, dan nemen we contact met je op om samen een passende oplossing te vinden.
Mail: info@drankerij.nl
Telefoon: 020 370 77 50
Hoeveel kost bezorging?
- Bezorging via PostNL
Voor orders < €65,- zijn de verzendkosten €7,95
Voor orders > €65,- zijn de verzenkosten gratis
- Afhalen in de Drankerij
Afhalen in de Drankerijs is voor alle orders gratis.
Krijg ik het krat zelf meegeleverd bij bezorging?
Bij verzending via PostNL niet.
Bij afhaal in de Drankerij wel.
Ik heb alcohol besteld, wordt mijn leeftijd gecheckt bij levering/afhaal?
Vanaf 1 juli treedt de nieuwe Alcoholwet in werking. Bij online aankoop van alcoholische dranken moet je bij ontvangst aan de deur bewijzen dat je 18 jaar of ouder bent. In dat geval kan onze bezorger je vragen om je te identificeren aan de deur.
In de Drankerij kan je ook om legitimatie gevraagd worden.
Ik woon in België, kan ik ook bij jullie bestellen?
Helaas! We leveren op dit moment (nog) niet aan onze favoriete zuiderburen.
Statiegeld
Op welke producten zit allemaal statiegeld?
De flesjes & kratten van de volgende merken bevatten statiegeld:
Afri Cola - Almdudler - Aqua Monaco - Club-Mate - Flora Power - fritz-kola - Proviant - Yuzuka
De blikjes die statiegeld bevatten hebben een statiegeld logo op de achterzijde.
In de webshop is dit is altijd aangegeven op de productpagina.
Hoe retourneer ik mijn statiegeld-flesjes en/of blikjes?
De Drankerij in Amsterdam-Oost is ons centrale verzamelpunt voor de statiegeld-flesjes en/of -kratten.
Voor het retourneren van blikjes kun je terecht bij elke grotere supermarkt, maar helaas niet bij de Drankerij.
Hoe krijg ik mijn statiegeld retour?
In de Drankerij krijg je je statiegeld digitaal retour via het pinapparaat.
Ik woon niet dichtbij de Drankerij. Wat doe ik nu met mijn statiegeld-flesjes?
Het liefste zouden we natuurlijk door het hele land Drankerij-inleverpunten willen hebben. Zo ver zijn we nog niet, maar deze bottelneck staat op de radar. Bekijk het zo: misschien een mooi excuus om een tripje naar de Drankerij te maken. Het is het waard, geloof ons :)
Retouren
Ik wil (een deel) van mijn aankoop retourneren, kan dat?
Wanneer je per ongeluk het verkeerde besteld hebt, stuur ons dan een mailtje naar order@drankerij.nl. Onaangebroken producten die al bezorgd zijn, kunnen op eigen (verzend)kosten omgeruild worden voor de juiste. Aangebroken producten kunnen wij niet retour nemen, dus omruilen zal helaas niet gaan. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat de dranken heelhuids en onbeschadigd bij ons retour komen.
In de Drankerij kun je de onaangebroken producten met aantonen van de kassabon retourneren, of ruilen voor een ander product.