Verzending, Statiegeld & Retouren
Verzending
In heel Nederland kan je onze dranken geleverd krijgen. Dit doen we samen met onze vrienden van PostNL.
-
Verzending: Wekelijks versturen we de post op dinsdag, woensdag en vrijdag. Als je op een van die dagen voor 14.00 hebt besteld, gaan we er gelijk nog mee aan de slag*. Na dit tijdstip kan het zijn dat de post als is opgehaald, en hij dus pas de volgende keer mee kan.
-
Levertijd: Dat ligt dus een beetje aan wanneer je je order plaatst, maar houdt rekening met gemiddeld 1-3 winkeldagen**. Zodra PostNL je order heeft ontvangen, wordt hij vaak de volgende dag al geleverd.
- Track and Trace: Nadat PostNL je order heeft ontvangen, krijg je je track & trace code toegemaild om hem in de gaten te houden.
* Wil je je bestelling op een bepaalde dag, of juist niet gelijk ontvangen? Dat kan! Let us know in the comments wanneer je hem binnen wil hebben, en we versturen je pakket later.
** Omdat onze voorraad verdeeld staat over onze winkels, kan het voorkomen dat we eerst wat dranken moeten ophalen voordat je order compleet is. Hierdoor kan het soms voorkomen dat het een paar dagen langer duurt dan verwacht. Hier houden we je altijd van op de hoogte.
Afhaal
Natuurlijk kan je ook langskomen in een van onze winkels. Door vooraf je bestelling te plaatsen, weet je zeker dat je order klaarstaat op het tijdstip én de locatie waar dat voor jou het beste uitkomt. Afhalen bij de Drankerij werkt zo:
-
Klaarzetten: Als je order is geplaatst, kijken we op winkeldagen gelijk of we de voorraad op die locatie beschikbaar hebben om hem klaar te zetten. Hebben we alles staan? Dan ontvang je vaak al binnen 1-2 uur een bericht van ons dat je order klaarstaat.* Duurt het wat langer? No worries! Je kan ervan op aan dat wij dan aan het kijken zijn hoe snel we je order klaar kunnen hebben staan - vaak is dat binnen 0-2 winkeldagen**. Zodra we dat weten, ontvang je van ons ook een bericht.
-
Afhalen: : Heb je van ons de bevestiging ontvangen dat je order klaarstaat? Dan hoef je alleen nog maar in de winkel je naam aan te geven aan een van de Drankerij strijders en voilá - je order kan mee!
Houdt je rekening met de openingstijden van de winkels? Hier kan je ze altijd vinden.
* Wil je je bestelling op een bepaalde dag, of juist niet gelijk ontvangen? Dat kan! Let us know in the comments wanneer je hem binnen wil hebben, en we versturen je pakket later.
**Omdat onze voorraad verdeeld staat over onze winkels, kan het voorkomen dat we eerst wat dranken moeten ophalen voordat je order compleet is. Hierdoor kan het soms voorkomen dat het een paar dagen langer duurt dan verwacht. Hier houden we je altijd van op de hoogte.
Ik heb per ongeluk de verkeerde bezorging-keus gemaakt bij het afrekenen, wat nu?
Laat dit ons zo snel mogelijk weten, dan kijken we of we je bestelling nog aan kunnen passen. Zo niet, dan nemen we contact met je op om samen een passende oplossing te vinden.
Mail: info@drankerij.nl
Telefoon: 020 370 77 50
Hoeveel kost bezorging?
- Bezorging via PostNL
Voor orders < €65,- zijn de verzendkosten €7,95
Voor orders > €65,- zijn de verzenkosten gratis
- Afhalen in de Drankerij
Afhalen in de Drankerijs is voor alle orders gratis.
Krijg ik het krat zelf meegeleverd bij bezorging?
Bij verzending via PostNL niet.
Bij afhaal in de Drankerij wel.
Ik heb alcohol besteld, wordt mijn leeftijd gecheckt bij levering/afhaal?
Vanaf 1 juli treedt de nieuwe Alcoholwet in werking. Bij online aankoop van alcoholische dranken moet je bij ontvangst aan de deur bewijzen dat je 18 jaar of ouder bent. In dat geval kan onze bezorger je vragen om je te identificeren aan de deur.
In de Drankerij kan je ook om legitimatie gevraagd worden.
Ik woon in België, kan ik ook bij jullie bestellen?
Helaas! We leveren op dit moment (nog) niet aan onze favoriete zuiderburen.
Statiegeld
Op welke producten zit allemaal statiegeld?
De flesjes & kratten van de volgende merken bevatten statiegeld:
Afri Cola - Almdudler - Aqua Monaco - Club-Mate - Flora Power - fritz-kola - Proviant - Yuzuka
De blikjes die statiegeld bevatten hebben een statiegeld logo op de achterzijde.
In de webshop is dit is altijd aangegeven op de productpagina.
Hoe retourneer ik mijn statiegeld-flesjes en/of blikjes?
De Drankerij in Amsterdam-Oost is ons centrale verzamelpunt voor de statiegeld-flesjes en/of -kratten.
Voor het retourneren van blikjes kun je terecht bij elke grotere supermarkt, maar helaas niet bij de Drankerij.
Hoe krijg ik mijn statiegeld retour?
In de Drankerij krijg je je statiegeld digitaal retour via het pinapparaat.
Ik woon niet dichtbij de Drankerij. Wat doe ik nu met mijn statiegeld-flesjes?
Het liefste zouden we natuurlijk door het hele land Drankerij-inleverpunten willen hebben. Zo ver zijn we nog niet, maar deze bottelneck staat op de radar. Bekijk het zo: misschien een mooi excuus om een tripje naar de Drankerij te maken. Het is het waard, geloof ons :)
Retouren
Ik wil (een deel) van mijn aankoop retourneren, kan dat?
Wanneer je per ongeluk het verkeerde besteld hebt, stuur ons dan een mailtje naar order@drankerij.nl. Onaangebroken producten die al bezorgd zijn, kunnen op eigen (verzend)kosten omgeruild worden voor de juiste. Aangebroken producten kunnen wij niet retour nemen, dus omruilen zal helaas niet gaan. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat de dranken heelhuids en onbeschadigd bij ons retour komen.
In de Drankerij kun je de onaangebroken producten met aantonen van de kassabon retourneren, of ruilen voor een ander product.