Slijterij maar dan effe anders
Gratis verzending van volle dozen
Voor 14:00 besteld, zelfde dag verstuurd

Betaling

 

Hoe kan ik betalen bij Drankerij?

Je kunt je bestelling in de shop direct afrekenen met iDeal, PayPal of Bancontact. Snel en makkelijk, just the way we like it.

 

Levering

 

Hoe lang moet ik wachten op mijn bestelling?

Bij de verschillende verzendopties kun je het volgende verwachten:

 

  • Verzending via PostNL: Met bestellingen via de post gaan we op werkdagen gelijk aan de slag, mits je deze vóór 14:00 besteld. Na dit tijdstip gaan de verzendingen met de volgende dag mee. De levertijd is gemiddeld 1-3 werkdagen, afhankelijk van onze vrienden van PostNL. In de praktijk wordt er vaak de volgende werkdag geleverd.

Is er een product niet voorradig van je bestelling of is er iets anders aan de hand? Dan nemen we asap contact met je op om een oplossing te bespreken. De levertijd is dan mogelijk wat langer.

 

  • Afhaal in de Drankerij: Als je order vanuit onze loods naar de Drankerij is gebracht, ontvang je van ons een ‘Ready for Pick-Up’ bericht. Je bent meer dan welkom om tijdens openingstijden langs te komen om je order op te halen.



BESTELDAG VÓÓR 14:00

 

Besteldag 

PostNL

Afhalen in de Drankerij

Maandag

Verzending op maandag

Vanaf woensdag

Dinsdag

Verzending op dinsdag

Vanaf woensdag

Woensdag

Verzending op woensdag

Vanaf vrijdag

Donderdag

Verzending op donderdag

Vanaf vrijdag

Vrijdag

Verzending op vrijdag

Vanaf woensdag

Zaterdag

Verzending op maandag

Vanaf woensdag

Zondag

Verzending op maandag

Vanaf woensdag

 

BESTELDAG NA 14:00

 

Besteldag 

PostNL

Afhalen in de Drankerij

Maandag

Verzending op dinsdag

Vanaf woensdag

Dinsdag

Verzending op woensdag

Vanaf woensdag

Woensdag

Verzending op donderdag

Vanaf vrijdag

Donderdag

Verzending op vrijdag

Vanaf vrijdag

Vrijdag

Verzending op maandag

Vanaf woensdag

Zaterdag

Verzending op maandag

Vanaf woensdag

Zondag

Verzending op maandag

Vanaf woensdag



Ik heb per ongeluk de verkeerde bezorging-keus gemaakt bij het afrekenen, wat nu?

Geen probleem, overkomt de beste. Laat dit ons zo snel mogelijk weten, dan kijken we of we je bestelling nog aan kunnen passen. Zo niet, dan bespreken we een passende oplossing met je.

 

Hoeveel kost bezorging bij jullie?

Bezorging proberen we voor jou bij de Drankerij zo betaalbaar mogelijk te houden. Dit houdt in dat er twee manieren zijn om je bestelling in bezit te krijgen:

 

  1. Bezorging in heel NL via PostNL: In heel Nederland kun je onze dranken toegezonden krijgen. Dit doen we in speciale dozen via PostNL, zodat alle producten heelhuids aankomen. Verzending van een volle doos (24 flessen, of 20 halve liters) is gratis! Minder stuks bestellen kan natuurlijk ook (mits je het minimum orderbedrag van 20eu haalt), per doos rekenen we 6,95eu voor een tegemoetkoming in de verzendkosten. Als we je bestelling op de post gedaan hebben ontvang je de Track & Trace code om je bestelling te volgen.

 

  1. Afhalen in de Drankerij: Als je graag je bestelling af wil halen, omdat het lastig te zeggen is wanneer je precies thuis bent, of omdat je toevallig in de buurt bent dan kan dat natuurlijk ook. Gezellig zelfs! Afhalen kan kosteloos bij onze winkel: de Drankerij in Amsterdam Oost; Pretoriusstraat 1-hs, 1092 EW om precies te zijn. 

Let wel op: wacht met het afhalen van je bestelling tot je een ‘order is ready for pick-up’ mail hebt gehad. Bestellingen kunnen afgehaald worden tijdens openingstijden van de Drankerij.

 

Krijg ik het krat zelf meegeleverd bij bezorging?

Wanneer we je bestelling per PostNL versturen, moeten de flessen natuurlijk wel heelhuids aankomen. Daarom hebben we speciale Drankerij-dozen ontwikkeld, waarin je drankjes veilig en wel de post overleven. Dit betekent wel dat we het krat zelf niet mee kunnen sturen.

 

Wanneer je je bestelling af komt halen in de Drankerij, hoeft je bestelling niet met de post en krijg je het krat er wel bij geleverd. 

 

Ik heb alcohol besteld, wordt mijn leeftijd gecheckt bij levering?

Vanaf 1 juli treedt de nieuwe Alcoholwet in werking. Bij online aankoop van alcoholische dranken moet je bij ontvangst aan de deur bewijzen dat je 18 jaar of ouder bent. In dat geval kan onze bezorger je vragen om je te identificeren aan de deur.

 

In de Drankerij kan je ook om legitimatie gevraagd worden.

 

Ik woon in België, kan ik ook bij jullie bestellen?

Helaas! We leveren op dit moment niet aan onze favoriete zuiderburen. We hopen dit in de toekomst wel weer te gaan doen <3

 

Statiegeld

 

Hoe werkt het statiegeld-systeem?

Op sommige producten in onze shop zit statiegeld. Met name de Duitse dranken doen nog actief mee aan het statiegeldsysteem. Onze prijzen in de shop zijn altijd vermeld inclusief het statiegeld, zodat er geen onverwachte verrassingen zijn bij het afrekenen.

 

Hoe retourneer ik mijn statiegeld-flesjes?

De Drankerij in Amsterdam-Oost is ons centrale verzamelpunt voor de statiegeldflesjes. Je bent tijdens openingstijden méér dan welkom om deze in te komen leveren. Kun je gelijk gezellig een kijkje komen nemen in onze prachtige winkel!

 

Krijg ik mijn statiegeld cash of digitaal retour?

In de Drankerij werken met met PIN ONLY en hebben we dus geen contant geld aanwezig. Om het statiegeld digitaal te kunnen retourneren, is het zaak dat je je pinpas meebrengt (dus niet je digitale portemonnee op je telefoon), zodat we in de winkel via het pinapparaat een terugbetaling kunnen doen.

 

Ik woon niet dichtbij de Drankerij en kan deze niet zomaar langsbrengen voor retour statiegeld, wat nu?

Het liefste zouden we natuurlijk door het hele land Drankerij-inleverpunten willen hebben. Zo ver zijn we nog niet, maar deze bottelneck staat op de radar. Bekijk het zo: misschien een mooi excuus om een tripje naar de Drankerij te maken. Het is het waard, geloof ons ;)

 

Op welke producten zit allemaal statiegeld?

De flesjes van de volgende merken bevatten statiegeld:

Afri Cola - Almdudler - Biozisch - Club-Mate - Flora Power - fritz-kola - Proviant.

 

Assortiment

 

Ingrediënten, allergieën, alcohol etc.


Heb je vragen over bepaalde producten? Stuur ons dan een mailtje, een DM op Instagram of Facebook óf stel je vraag via ons contactformulier op de website, we helpen je graag verder.


Een product dat ik wil bestellen is niet voorradig, komt deze nog terug?

Grote kans, ja! We krijgen wekelijks nieuwe voorraden binnen in ons warehouse. Als producten niet meer terug komen, halen we ze van de website af.

Heb je specifieke vragen over een product? Shoot us a message!

 

Ik wil (een deel) van mijn aankoop retourneren, kan dat?

Wanneer je per ongeluk het verkeerde besteld hebt, stuur ons dan een mailtje naar order@drankerij.nl.Onaangebrokenproductendie al bezorgd zijn, kunnen op eigen kosten omgeruild worden voor de juiste. Aangebroken producten kunnen wij niet retour nemen, dus omruilen zal helaas niet gaan. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat de dranken heelhuids en onbeschadigd bij ons retour komen. 

Is dit geen optie voor je? Wellicht kun je een vriend of vriendin, buurman of schoonmoeder blij maken met een origineel cadeau!

 

Ik heb zelf een product en wil deze bij jullie in het assortiment krijgen, kan dat?

Wie weet! We zijn altijd nieuwsgierig naar de nieuwste ontwikkelingen. We snappen dat je staat te trappelen om het aan ons te laten proeven, dus laat het ons weten. Stuur een mailtje naar join@dorstlust.nl met zo veel mogelijk informatie, socials, de hele rambam, zodat we direct een goed beeld kunnen krijgen van jouw product. We nemen daarna, bij interesse, tzt contact met je op.

 

Groothandel

Leveren jullie ook als groothandel aan horeca & retail?

Zeker! Hiervoor kun je het beste contact opnemen met Dorstlust via bestellen@dorstlust.nl of als je liever meteen iemand aan de lijn krijgt - bel ons op kantoordagen op 020 820 0124.

 

Wat zijn jullie horecaprijzen?

Neem hiervoor contact met Dorstlust op bestellen@dorstlust.nl of check www.zakelijk.dorstlust.nl.

 

Vacatures

 

Ik wil bij jullie komen werken, kan dat?

Wie weet! Check voor de pagina voor de momenteel openstaande vacatures bij de Drankerij, of bij grote broer Dorstlust.

 

Overig 

 

Ik wil jullie drankjes best eens proeven, zonder gelijk een bestelling te plaatsen. Waar kan ik dit doen?

Hoewel nieuwe dingen uitproberen iets goeds is – vinden wij, wil je soms eerst weten wat voor vlees je in de kuip hebt, dat vinden we best begrijpelijk. Vandaar dat we de Drankerij hebben geopend! Een winkel als geen ander, waar alle dranken van de site (en méér) staan uitgestald. Kan je gewoon per flesje kopen.

 

Daarnaast zijn er natuurlijk ook een heleboel leuke plekken in Amsterdam (en in de rest van Nederland) waar je een deel van ons assortiment kunt proberen. Benieuwd naar welke zaken dat bij jou in de buurt zijn? Let us know, en we geven je alle tips die je nodig hebt.

 

Ik heb een klacht, wat nu?

Dat is vervelend. Bij de Drankerij proberen we er alles aan te doen om jouw bestelling naar alle tevredenheid af te ronden. Mocht dit volgens jou niet gebeurd zijn, dan horen we dit natuurlijk graag. Samen kunnen we dan kijken voor een oplossing.

 

De klachtenprocedure bij de Drankerij is eigenlijk heel simpel: let us know! We horen graag van je via info@drankerij.nl, waarna we je zo snel mogelijk te woord zullen staan en dus samen een oplossing zoeken. Natuurlijk kun je ook telefonisch contact met onze winkel opnemen. Daar zijn we tijdens openingstijden bereikbaar op 020 370 77 50.

Nieuwsbrief

Als eerste op de hoogte van de nieuwste dranken, kortingen en events?

sluiten